
Tidningen Skriva
1. Utmaning i vald kanal, www.tidningenskriva.se
Hur får vi fler prenumeranter att aktivera sin inloggning på hemsidan och läsa tidningen digitalt.
2. Målgrupp
Kreativa aspirerande författare och poeter som är yrkes- eller hobbyskribenter som älskar skrivande i olika former, i första hand i tryckt format i tidningen. Skrivandet upptar mycket av deras tid och tankar, drivkrafter är lärande, kreativ inspiration och utveckling.
3. Kommunikativa mål
Veta: Att Tidningen Skriva finns för digital läsning.
Tycka/Känna: Enkelt och lättillgängligt
Göra: Aktivera sitt konto för digital läsning för att läsa digitalt.
4. Huvudbudskapet
Tidningen Skriva, enkel och lättillgänglig skrivinspiration och lust var du än befinner dig – hemma i fåtöljen, vid datorn eller på bussen i mobilen.
5. Insikt
Vad innebär det att målgruppen aktiverar sitt konto och börjar läsa digitalt? Jo att de upptäcker att Skriva alltid finns lättillgänglig var man än är (alla har ju med sig mobilen nuförtiden). Fler kommer läsa och vågar/lära sig skriva och det kommer att uppta mer av deras tid.
----------------------------------------------------------------------------
Ja det var inte helt lätt även om man kan produkten och vet mycket aktiviteten i vald kanal.
0